4 enkla huskurer

En läsare skrev till mig och sa att man inte blev förkylf och febrig av kyla utan av bakterier. Men är det inte så att det finns bakterier i kylan som bryter in i kroppen och hindrar kroppens försvar. Och det är väll då man blir förkyld. Men jag vet inte riktigt, men i alla fall så kommer ett par tips om huskurer som de flästa kanske har hemma.

Tips 1: Drick mycket varm te. Hälst med smak av citron eller mint. Det hjälper oftast mot ont i halsen och att du känner dig varmare p.g.a. febern.

2: Håll dig varm och ta på dig en morgonrock och ett par gosiga strumpor. Det är viktigt att du inte fryser!

3: Hacka eller riv vitlöck och lägg under tungan. Om man tycker det smakar vidrigt så kan man istället lägga de i teet. Det hjälper mot täpta luftgångar och svåra andetag.

4: Man kan också värma grytlappar i micron. Efter en minut eller så i micron så tar man ut de och läger på halsen eller ner på bröstet.



Vitlök och te

Kommentarer

PS,vid spam eller kränkningar spårar jag IP-adressen

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0