Sjukling gräddar våfflor

Sjuk som sagt men har också kommit på att det änklaste man kan göra om man är sjuk förutom att sova så är det noga att baka något varmt som går att laga på 20 ungefär. Det var det jag gjorde så när jag gick i köket och frös så stälde jag mig bara intill våffelhjärnet (eftersom jag gräddade våffler) och vämde mig. Det var rätt fiffigt, eller hur? Så jag försökte hålla mig så nära våffelhjärnet som möjligt när jag vispade ihop smeten. En annan huskur är nog att baka mycket och stå så nära ugnen/spisen eller vad man nu gör så man håller sig varm. Men då betyder det ju att kockar eller sådanna som bakar nära spisen nästa aldrig blir förkylda. Men det kan väll inte han någon som hällst betydelse.

Jag bakade i alla fall våffler och höll mig varm. När jag skulle grädda våfflerna så brände jag mig lite på handen men eftersom jag hade smärttillande i mig så gick det över snabbt och lätt. Men där imot när jag skulle vispa grädden till våfflerna så vispade jag för fort så det bara skvätte ut med grädde i hela köket. Det fanns int så mycket att göra åt den saken, det var bara att torka upp. Vi har fått myror i huset så då är det någ extra viktigt att hålla kåll på sötsaker som vispgrädde.




Recept kommer sen!


Kommentarer
Postat av: Lisa

det är en myt att man blir sjuk av kyla.. man blir sjuk av bakterier och virus...

2009-04-24 @ 12:31:28
URL: http://carl-astrid.blogspot.com
Postat av: Kevser

*Gott

2009-04-24 @ 15:34:32
URL: http://sjalstar.blogg.se/
Postat av: Anonym

åh, va gott med våfflor :D

2009-04-26 @ 11:06:08

PS,vid spam eller kränkningar spårar jag IP-adressen

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0