Skärtorsdag

Jag är värkligen inte riktigt redo för påsken i år. Jag har inget påskris och inga ägg. Det ända jag har är godis ägg. Men vad betyder godis ägg, det ska ju vara riktiga ägg i fina ägg koppar. Ägg koppar har jag men vad kan man ha det till om man inte har ägg. Nu får du skärpa dig Gabriellalla, i eftermiddag ska jag ju ner till stan och då får jag passa på att köpa påskris då. Hoppas bara det inte är försent. När är det igentligen dags att ta fram påskpynt. För det finns ju 3 olika påskdagar Skärtorskta, Påskafton och Annandagpåsk. Men det är ju i alla fall tur att vi har tre påsk dagar så man hinner fira på någon av de. Jag själv hade tänkt att "fira" påsken idag. Men vad kan man ha för påsk-mat? Ägg möjligt vis men något annat som typ kött bullar. Men man kanske inte ska ha fisk eller? Aja, jag är värkligen inte påsk expert.

                      
                      När brukar du fira påsk & vad har du på påskbordet?

Kommentarer

PS,vid spam eller kränkningar spårar jag IP-adressen

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0