Steka i solen

Åkte till sommarstugan i eftermiddes. Riktigt varmt var det och jag låg mest på gräsmattan och stekte i solen. Graderna krätsade runt 16-18*. Det var skönt att bara ligga i solen och inte ha något att göra, bara vila och ta det lungt. Jag hade tänkt att jag kunde bli lite brun men jag är fortfarande kritvit. Men det är ju dock bara mitten på april så då är det nog inget märkvärdigt med det. Brun, det kaske jag blir till sommaren. Men det kanske är så att man blir lättare brun ju närmare ekvatorn man är. Men det känndes värkligen som om jag vad vid ekvatorn, så varmt var det!

Suck, jag blömde att ta med mig min bok till stuga. Men det hade jag nog inte behövt heller för jag hade nog inte läst något i den heta värmen. Jag sa innan att man får läsenergi av solen, men det ska ju inte vara för varmt för då årkar man ju inte läsa något. Utan solen ska skina men det ska inte vara mer än 15* ute när man ska läsa. Då blir det alldeles för varmt.


Ni kanske ser att jag har strumpor på mig det är därför jag är så brun på benen.



Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh så härligt att ligga ute i gräset, riktigt sommar det!

2009-04-13 @ 09:49:17
URL: http://nannisjohanna.blogg.se/

PS,vid spam eller kränkningar spårar jag IP-adressen

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0