Våren är väll härlig?!

Jag och Nelly åkte aldrig till badhuset. Istället så gick vi en runda i skogen. Plötsligt blev vi omringade av vitsipper. Vitsipper är värkligen härliga. Jag tänkte plocka en liten bucket och ta med mig hem och sätta i en lite vas här hemma och det var precis de jag gjorde! Jag tänkte också noga efter om vitsipper är fridlysta, med det är de väll inte? Det värkade inte så för där jag plockade de så fanns det massor. När vi gick där i skogen och plockade vitsippor så såg vi påskliljor men de vågade jag facktiskt inte plocka för de var så få och jag var rädd att de skulle vara fridlysta. Så påskliljor fick jag inte med mig men är det någon som vet om de är fridlysta?

När jag kom hem så satte jag min bucket i en liten vas. Det var rätt så mysigt att titta på vasen med de fina blommorna i när man satt och åt sin kvällsbrunch. För om man tittade riktigt länge och tänkte tilbaka när man stog och plocka de så kändes det nästan som om man var i skogen.

                      
                                                   Vad tycker ni om det här?
 

Kommentarer
Postat av: emma

hejsan! tänkte bara meddela att du är en av de 3 som går vidare i min VECKANS BLOGG tävling! Den av er som har fått flest röster när jag avslutar tävlingen på söndag blir VECKANS BLOGG och får ett inlägg och blir länkade i menyn! :) Nu gäller det altså för dej att få så många röster som möjligt! Ett litet tips är ju att be dina läsare rösta på dej! :)



kram emma

www.missemmasvarld.blogg.se

2009-04-08 @ 22:04:33
URL: http://missemmasvarld.blogg.se/

PS,vid spam eller kränkningar spårar jag IP-adressen

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0