Expressen. Pappa 13 år

    
ALFIE, 13, OCH CHANTELLE, 15, ÄR FÖRÄLDRAR. "Jag tänkte att det kunde
        vara fint att få barn." Foto: THE SUN/COLOURPRESS


Nybliven pappa - och bara 13 år



LONDON. De är unga nog för att kunna vara syskon alla tre. Men det är sin nyfödda dotter som Alfie Patten, 13, och Chantelle Steadman, 15, håller om på bilden i The Sun. - Jag tror blöjor är dyra, säger Alfie Patten.

När Alfie Patten från East Sussex gjorde sin tre år äldre flickvän gravid var han bara tolv år gammal.
Han och Chantelle Steadman kände till graviditeten tidigt - och bestämde sig för att behålla barnet.
- Jag tänkte att det kunde vara fint att få ett barn, säger Alfie Patten till The Sun.
- Jag tänkte inte på hur vi skulle ha råd med det. Jag får inte direkt veckopeng. Min pappa ger mig tio pund ibland.

Får hjälp av föräldrarna

Alfie, som inte ens kommit in i målbrottet än, får stöd av sin familj.
Pappan Dennis Patten:
- Han kunde ha ryckt på axlarna och suttit hemma med sitt tv-spel, men han har varit på sjukhuset varje dag.
- Men han har inte en aning om vad det innebär att få ett barn och har svårt att förklara sina känslor. Allt han vet är att hans föräldrar kommer att hjälpa honom.
Chantelle Steadmans plan har varit att uppfostra dottern Maisie utan hjälp från sina föräldrar.
- Vi trodde inte att vi skulle behöva det. Man tänker inte på det när man precis fått reda på att man är gravid.
- Vi gjorde ett misstag, det vet vi, men jag skulle inte vilja ha det ogjort nu. Vi kommer att vara kärleksfulla föräldrar.

Näst yngst

Chantelles mamma säger till The Sun:
- Vi ska ta oss igenom det här som en familj - tillsammans.
Alfie Patten är den näst yngsta pappan i Storbritannien.
1998 blev Sean Stewart, 12, pappa tillsammans med Emma Webster, 15.

 

// Asså det är ju helt sjukt !

Kommentarer

PS,vid spam eller kränkningar spårar jag IP-adressen

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0