Fredagen 13:e feb

Hejsan svejsan !

Idag i skolan spelade vi bl.a. basket turnering med paralell klassen. Vi spelade killarna försig och tjejerna försig. I första perioden stog de 2-4 till dem andra. I andra perioden stod det 8-4 till oss. I sedan tredje perioden blev det 8-8 , och i sista perioden blev det 10-8 till oss. så vi VANN. Efter basketen så hade vi utematte " kul kul ". Vi skulle va i olika grupper och det visade sig vara att Jag, Johanna och Evelina var i en grupp. Vi gjorde som vi skulle förutom på en upgift där man skulle samla kottar i skogen där vi klanta till det. På tredje och sista lektionen fick Jag, Johanna, Nelly, Elin och Evelina gå till kullahalen och köpa vad vi ville för 40kr. De var ju klart att vi köpte godis och chips. " Vadå vad köper man annars liksom ". När skolan var slut så åt vi godiset men Johanna och Elin ville ha chipsen för sig själva. Jag och Nelly skulle simma så det var bara snabbt hem och packa och sen snabbt iväg igen. Vi tog bussen upp till stationen och där skulle Sim Team bussen hämta oss och köra oss till Tofta badhuset. I bussen höll Isac och Elvira ta kort på mej hela tiden. När vi kom fram så bytade vi om. När vi kom in i själva " rummet " där basängen står så tog Isac något gummiband och börgade skjuta det på mig hela tiden och gjorde ont. När vi börgade simma så simmade jag ovanligt fort. Vi simmade i 1 ½ timme och sen när vi slutade skulle jag äta mitt äpple. Men jag sa " Äta äpple " lite för fort så de blev liksom att jag sa " Etäple ". Vi satte oss i bussen igen och så åkte vi hem. Isac tog såklart min mössa när jag satte mig men det var skit samma, jag gav honom godis och fick jag mössan igen. Vi väntade vid Isacs hus för att min mamma skulle komma och hämta Mig och Nelly där. När jag kom hem så ringde jag pappa för han var på jobbet och sa till han att han skulle köpa godis. Jag lagade också mat. Jag stekte makaroner och kykling. Gott gott var det !



 Här står jag och väntar på Sim Team bussen på stationen. Nelly ville inte
                vara med på bilden men man kan ju inte tvinga henne.



                Kl 19.05, lagar mat. Makaroner och kykling bitar.



                                                     Mmm... Gott gott !

Kommentarer

PS,vid spam eller kränkningar spårar jag IP-adressen

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0