Samtal

Idag fick jag ett samtal från Nelly som sa att hon och jag skulle åka undervattensmoped imorgon och så skulle vi dyka med tuber. Jag sa; Ja ! vist. Men vad ar en undervattens moped ?
Jag sökte på internet och där stog det så här; Det här ganska så udda fordonet tar sig fram under vattnet med en hastighet på cirka 5 kilometer i timmen. Det är avsett för de som vill ta sig en titt under havsytan men inte har dykerfarenhet eller för de som helt enkelt är för slöa för att ta sig fram för egen maskin. Batteriet i farkosten räcker för cirka 1,5 timmes färd medan den inbyggda lufttuben har syre för cirka en timme.

Jaha, de var vell trevligt att veta, men hur ser en undrevattensmoped ut då ?
Jag sökte vidare och hittade den här bilden;
                                           
                     Wow ! alltså ska Jag och Nelly åka en sån här imon.



Kommentarer

PS,vid spam eller kränkningar spårar jag IP-adressen

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0