Vilse i Lund

Hej ! Ska nu berätta hur det var i Lund

När vi kom fram till Lund skulle vi bara hitta tennishallen. Vi földe GPSen så mycket som de gick och vips, så var vi vid en tennishall. När vi kom in i tennis hallen var det inte bara en tennishall utan man kunde spela inomhusfotboll, squash, biljard, air hockey och så klart tennis. Men när vi gick till expiditionen och skulle fråga vem det var jag skulle möta så sa de; Ni har kommit till fel tennishall. Vi har inga matcher idag.
Vi skrev in tennishall i Lund på GPSen med de kom inte fram något. Så vi fick köra runder i Lund och leta efter en tennishall. Till sist hittade vi ett ställe där man kunde läsa fakta om Lund och få en karta över staden. När vi äntligen hade hittat dit vi skulle så ringde det i min mobil

- Hej, det är Gabriella
- Hej det är Lund TK ( Lunds TennisKlubb ). Du har vell inte glömt bort att du ska spela idag.
- Nej, vi är precis utanför tennishallen.
- Vad bra för du behöver inte skynda dej för du ska inte spela för än om en timme.

Och jag bah; Nej ! vi som hade strässat oss i onödan för en timme !
Men men jag hann iallafall värma upp.

När matchen var slut så blev resultatet 3-6  1-6. Jag förlorade. Men man kan ju inte vinna alla gånger. När vi skulle köra hem var det en helt annan sak. Vi knappade in adressen hem och följde GPSen. Vi körde först in i centrum sedan ut på landet och sedan andra sidan Lund för att komma ut på motorvägen. Oj oj oj ! vad det tog lång tid. När vi kom in i Ängelholm så snöade det fruktansvärt mycket.

Men när vi äntligen kommit hem så ringde jag Ida, vi pratade mest om vad vi skulle göra imorgon. Vi bästemde oss att vi skulle ta en sväng på stan och schoppa. Ja ! nu kan jag äntlige köpa de där EKO-Jeansen som jag vill ha.
Jag hade eller ska man säga att jag har ont i magen och jag vet inte varför. Men det går nog över tills imorgon !




                    
                           När vi åker till Lund. Snö på alla håll och kanter


                
                                                   Lund Tennisklubb

Kommentarer

PS,vid spam eller kränkningar spårar jag IP-adressen

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0