Gårdagens lilla resa

I Danmark igår så var det fint och jätte härligt. Vädret höll sig också fint så man gick som tur var inte runt och frös.

Vi tog först tåget upp till Helsingborg och sedan hoppade vi på boten och åkte över härliga Öresund. Jag brukar inte handla så mycket när jag är på båten på väg någonstans, speciellt inta när det bara är godis överallt. Så jag hoppade över att små handla på vägen dit. När vi väl kom fram så gick vi en bit till havskusten och där satt vi och åt.

Efter vi ätit så var det dags att gå kursen i Kronborgslott. Där var jätte fint och eftersom det var första gången som jag var där så blev jag fascinerad. Att man kunde bygga något så fint på medeltiden. Fast jag blev nog mer fascinerad när vi gick in i slottet. Fina målningar (som kommer i nästa uppdatering) väggar, golv och tak. Fast det är ju klart. Vissa saker har det ju självklart byggt om men att det såg ut så som det gör hade jag inte väntat mig.

Sedan gick vi en runda i de danska centrum och där finns många smala gränder. Men i alla fall så köpte jag glass där och inte vilken glass som helst utan dansk glass. Mjuk glass, grädde, sylt och till sist en gräddbulle på toppen. Mmm... Gått var det och jag vill värkligen äta en sådan god glass igen......

Det blev pastasallad till lunch

Kommentarer

PS,vid spam eller kränkningar spårar jag IP-adressen

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0