Midsommarfirande

I kyrkan, eller i och i vi var utomhus måste jag ju säga för vädret blev fint igen helt otroligt!
Men som sagt så var vi "i" kyrkan och firade midsommar ("första delen") med paj, dans och sång. Barn dansade runt en midsommarstången och en liten orkester spelade och sjöng bl.a. smågrodorna så som med brukar göra när det är midsommar. Och jag måste erkänna att pajen var riktigt god. Åh vad stolt jag är nu!

En stund efter fika och dans så var det dags för 5-kamp. Så här sa jag när jag fik höra det:

-Yes! Dags att släppa lös de barnsliga i sig!

Haha, ah det gjorde jag och det var ju hur rolig som helst. Den sjukaste grenen var att man skulle kasta en tennisboll på en så kallad katapult så att en gräddbulle flög ut och då skulle man fånga den. Jag fångade en grädboll och gissa om det blev kladdigt?....Sedan skulle man hoppa säck (m.m) och det var ju inte så svårt, trodde jag i alla fall. Att dett kan vara så jobbigt att hoppa säck. Men det var ju kul!

Nu ska jag fortsätta man midsommar med att grilla ute på altanen. Ha det bra!


Wiihii!


Kommentarer

PS,vid spam eller kränkningar spårar jag IP-adressen

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0