Bakat

Så, nu har jag bakat mina våfflor och det blev rikrigt gott kan jag lova. Men dock blev formen på våfflorna inte som hjärtan utan mer som snöflinger och det var vell lite häftigt men i alla fall här kommer receptet:

Antal våfflor ca 10st
1 st ägg
1 krm salt
2 1/2 dl vatten
3 1/2 dl vetemjöl
75 g smör
2 1/2 dl vispgrädde

Vispa ner ägget, saltet och vattnet. Smält smöret i en fingervarm tempratur. Häll sedan i  mjölet och de smälta smöret. Rör ordentligt så det inte blir klumpar. Sedan så häller du ner den ovispade grädden. Så att smeten blir tunnare. Sedan är det bara att grädda våfflor.

                      
                                         Nu börgar det väll likna något, eller ?
 

                      
                                Men kolla här, vi har ju ett nytt våffelhjärn. Toppen!


                      
                       

                      
               Kolla kolla! Ni måste börga baka våfflor efter mitt recept. Himmelskt gott!    
 
            

Kommentarer

PS,vid spam eller kränkningar spårar jag IP-adressen

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0