Cykelolycka del1

Ush. Det är lite jobbigt att försöka berätta denna historien om hur det gick till med den alvarliga cyckelolyckan. Men jag ska i alla fall göra ett försök. Här kommer första delen ur händelsen, detta hände igår.

När jag och tjejgänget skulle cykla till ICA för att köpa glass så cyklade jag på Elins cyckel. Jag förstod mig inte riktigt på den så jag råkade bråmsa och föll bakåt på cyklen och fastna med hälen i ekrarna. Samtidit så råkade jag trampa så cykelhjulet snurrade två varv. Min häl kom i kläm och jag skar upp hela sidan av hälen. Det blev ett djupt sår från vänstra sidan av hälen till den högra.

Jag skrek på hjälp och tjejerna försökte att ringa hem till mig med deras telefoner. Plötsligt kom det en man som fick bära in mig i ett hus som låg aldeles intil. Han tvättade av såret med vatten och använde Alsolösning. Det sved så klart när jag tvättade men jag hade andra tankar i huvudet istället. Jag tänkte mest på hur det skulle gå under denna månaden. Ingen tennis eller sporter på tre veckor. Och jag som längtat så efter tennisen på grusbanorna.

Jag fick lida i en kvart ungefär sen fick jag åka till akuten. På akuten gav det mig Panidil (smärtstillande) och efter bara ett par minuter så var smärtan som borta. All tjejerna följde inte med, bara Nelly. Jag fick sitta i rulstol och Nelly körde den, det var så kul! Efter ungefär 10 min igen så fick vi rönka foten. Som tur var så vad det inte något brutet. Då kunde jag pusta ut lite grann. Men jag hade fortfarande ett stort sår på hälen och jag viste inte vad jag skulle ta mig till. Till slut så fick vi vämta ytligare 10 min för att jag hade EMLA plåster på armväcken.

Jag fick en överaskning när jag såg att Johanna och Elin kom in till pasientrummet (där jag låg). Jag blev aldeles varm inom mig och jag är så stolt över att jag har så bra kompisar. Plötsligt så kom det in en sjuksköterska och satte en kanul i min vänstra arm. Det kändes lite jobbigt, men det gjorde inte alls ont när hon stack in nålen under min hud.  I kanylen så sprutade det in en vätska som kallades för.....nej, jag kommer inte ihåg riktigt men det var i alla fall någon vätska som skulle hjälpa mitt sår att läka och så att det inte skulle bli infikterat.

Jag skulle sy ihop såret också. Jag fick välja, mellan att lokal bedöva, de vill säga att man bara bedöver foten. Eller att bedöva hela mig, att jag skulle sova. Jag bästemde mig för att bedöva hela mig men då var vi tvugna till att åka upp till Helsingborgs sjukhus och göra operationen där och det var precis vad jag gjorde. När jag kom fram till Helsingborgs sjukhus så sa dett att operationen skulle starta kl 21.00 och då var det bara att vänta.....




Kommentarer

PS,vid spam eller kränkningar spårar jag IP-adressen

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0