Jag komenterar Eurovision song contest 2009

Jag måste bara lägga upp en uppdatering om schlager-EM i år. Tyckte ni rätt låt vann? Tja, jag tyckte att den var rätt okej fast jag hejade så klart på Malena. Fast han var ju söt och charmig, och väldigt utåtriktad. Men vad var det han hette?.... Alexander Rybak(!). Han är halv rysk, eller något sådan så det kanske var därför han vann. Ryssarna regerar ju Eurovision song contest. Nä, jag bara skojar! På ett sätt så kanske det var kul att ha en skandinavisk vinnst i alla fall.

Det gick dock inte så bra för Sverige, 21:e plats! Det var ju inte en jätte hitt. Fast svenske Arach som tävlade för Azerbajdzjan kom ju tre så det var ett plus i kanten. Vi kanske ska låta Arach låta representera Sverige i nästa schlager-EM. Men 21:a plats skulle t.o.m. Caroline av Ugglas lyckats bättre med. Aja, Malena var i alla fall duktig och uppträdde galant!

Alexander Rybak, Eurovision Song Contest, Norge, grand prix
Vist har han stora ögonbryn

Kommentarer

PS,vid spam eller kränkningar spårar jag IP-adressen

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0