Nu har jag det!

Här är ett pluggtips från Storstadspojken (Nils Grundberg). Hoppas det ger er och mig nytta:

Jag har sammanställt några korta och enkla pluggtips inför sista tiden innan tentan.

- Se framåt, fokusera på vad som kommer efter tentan och motivera dig därifrån, slutet av dina uppgifter är nära, nån veckas hårt plugg sen är det över

- Ta med dig böckerna ut, bara för att man har mycket att göra behöver det inte betyda att man måste sitta i källaren och plugga. Ta med en picknick och sätt dig i en mysig och lugn park.

- Belöna dig själv när du nått ditt mål - jag gillar kortsiktiga belöningar, t.ex. om jag läser x antal sidor idag då får jag träna ikväll, fika med en vän o.s.v.

- Lägg upp en rimlig och genomförbar men ganska hård pluggplan fram till tentan, lägg gärna till belöningssystemet. Gör en plan fram till tentan samt korta detaljerade planer på morgonen innan du drar igång.

- Bunkra upp med kaffe, koffein kan göra underverk under sista striden

- Och slutligen hur jobbigt är egentligen plugget, när man väl sitter där brukar det faktiskt vara ganska roligt

 

Tipsen kanske hjälper mest nu när det snart är sommarlov.


Kommentarer
Postat av: Anonym

heej folk! Vill bara tipsa om min egen blogg :) Men skriver om min vardag och så. Har redan lite läsare, men behöver er också! :)Så besök om ni vill se vem jag är :P

2009-05-29 @ 14:51:46
URL: http://walkbytherse.blogg.se/

PS,vid spam eller kränkningar spårar jag IP-adressen

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0